Vilkår og betingelser

Asker kroen Catering AS herreter kalt AKC

Våre betingelser:

Generelt

En bestilling er ikke bindende før bekreftelse fra AKC foreligger.

Bestillingen er, etter bekreftelse fra AKC, bindende for begge parter.

10% av ordregrunnlaget faktureres ved avbestilling senere enn 20 dager før selskapet og hele beløpet senere enn 10 dager før selskapet.


Endring av antall

Antall gjester kan justeres med +/- 20% av bestilt antall frem til 3 dager før selskapet. Maten vil bli levert til antallet som det betales for.


Dekketøy

Våre buffeter, tapas, fingermat, grillbuffeter og desserter kommer pent anrettet på porselensfat som vi låner ut gratis til våre kunder.Dette gjelder ikke påsmurt som snitter, baguetter ol. Du kan velge å bestille disse menyene anrettet på porselensfat for et lite tillegg.

Om du har bestilt 3-7 retters middag anrettes denne på dine tallerkener, AKF stiller ikke med dette.

Om du ikke har tilstrekkelig med tallerkener anbefaler vi at du leier det hos den flyvende tallerken eller Rentatent Partyservice.

Bestilling gjøres direkte med den flyvende tallerken eller Rent a Tent.

Å leie komplett dekketøy vil sette prikken over i`en i selskapet. Vi anbefaler alle våre kunder å bestille dekketøy tilpasset menyen dere skal oppleve.



For Grilling

Grillmenyene BBQ og Eksklusiv leveres med kokk inkludert, hvis det er flere enn 20 gjester. For færre enn 20 gjester tilkommer leie av kokk med kr. 3900,-

AKC stiller ikke med grill inkludert i menyprisen. Om ønskelig kan vi stå for grill, og dette faktureres separat. Om dere ønsker å stå for grill selv må den være av størrelse som er tilpasset antall gjester og type mat som skal serveres. Ta gjerne kontakt med oss for å avklare dette.


Servering

Alle 3-7 retters middager som AKC leverer krever at det er servitører tilstede. AKC har ikke eget serveringspersonale, men vi kan formidle dyktige servitører gjennom Restaurant assistanse AS.

Priser for servering:

  • Servitør: 660,-/t for min. 5 timer, opptil 9 timer
  • Hovmester: 820,- /t for min. 5 timer, opptil 9 timer
  • Overtid; 50% av timeprisen etter 9 timer
  • Røde dager/Helligdag: 100% av timeprisen
  • For bestillinger samme dag tilkommer et tillegg på 800 kr

Reiseerstatning; Samme timespris for reisetid lengere enn 45 min fra Oslo S. Ved arbeidstid fullført etter at kollektiv transport slutter å og for natten debiteres kunden for hjemreisekostnader med eksempelvis taxi.

Alternativt kan dere stille dette selv og følgende krav må oppfylles; Serveringspersonalet skal ikke være av de spisende gjestene og man beregner 1 servitør per 15 gjester ved sittende middag/servering ved bordet og 1 servitør per 20 gjester ved buffet/minglefest.


Henting av mat

Buffeter, tapas, desserter og fingermat kan hentes, ferdig anrettet og pyntet på porselensfat, fra våre lokaler i Bleikerveien 71 (Varner Arena) ring 918 00 090 ved ankomst for kontakt med utleveringen, eller henvend deg på døren i 2 etg. Utlevering skjer i tidsrommet 10- 17 alle dager. Maten er pakket i spesialkasser som konstruerte for å holde maten nedkjølt i opptil 1 time, og er svært stablevennlige. Varmmaten holdes varm i 3 timer fra henting. Vi anbefaler at kaldmaten maten står i romtemperatur i ca 30 min før servering for temperering.


Levering av mat

Vi leverer på døren på bestilling og etter kapasitet. Levering skjer i ønsket tidsvindu oppgitt ved bestilling. Det er dessverre ikke mulig å ønske et eksakt tidspunkt. Det er en forutsetning at kunden er tilstede ved levering, hvis ikke vil maten bli etterlatt på leveringsadressen for kundens regning og risiko.

Ved leveringer i Oslo sentrum må lovlig parkering være tilgjengelig på leveringsadressen, ved mangel på dette må kunden selv være behjelpelig med å ta i mot maten på gateplan da våre sjåfører ikke har anledning til å gå ifra bilen uten parkeringsplass. For middager med kokk vil kostnader til parkering viderefaktureres kunde i etterkant av selskapet.

Normal utkjøring skjer mellom 10 -17 mandag-søndag.

Levering koster 250,- /hverdag og 350,-/lørdager og søndager.


Gratis utlån av fat/porselen fra AKC

I forbindelse med levering av tapas og fingermat leveres vår mat ferdig anrettet på porselensfat og terrakottafat av høy kvalitet. Ved retur vil vi gjerne at fatene er frie for matrester og satt tilbake i kassene med innleggsposen i for å bevare kassen ved henting/tilbakelevering. Fordi det stilles høye krav til vask/hygiene må fatene vaskes i vårt anlegg. Derfor ber vi dere om å kun tørke av evnt matrester.

Ved større mengder matrester som leveres tilbake i fatene tilkommer et gebyr på kr. 400,- for fjerning.


Ødelagt gods: 

Ved ødelagt porselen og utstyr vil det bli fakturert ett gebyr for kostnaden.

Henting/tilbakelevering av lånt porselen:

Porselenet som lånes ut, gratis, fra AKC må returneres en av påfølgende 3 virkedager mellom 7-17. Ved tilbakelevering- ring 91800090 for kontakt med personalet. AKC tilbyr henting av brukt porselen, mot kr 450,- mandag – fredag. Overleie er kr 400,-/påbegynte døgn.


Betaling

Vi utsteder faktura til epostadresse som er oppgitt av kunden og EHF-faktura til bedriftskunder. Adressen må være oppgitt i forkant av levering eller henting av tapas for at maten skal bli utlevert.

Faktura har 7 dagers betalingsfrist. Det belastes ett fakturagebyr på kr. 65,- pr. bestilling.


Klage/reklamasjoner

Dersom man ønsker å klage på produkter levert fra AKC, skal det gjøres umiddelbart ved levering eller senest 3 timer etter levering. Henvendelser kan gjøres på telefon 918 00 090 i vår åpningstid 09 – 17 eller per epost. En epost med tidsmerking vil bli ansett som en henvendelse i tide. AKC tar ikke ansvar for behandling og lagring av leverte produkter etter avhending, og eventuell feillagring eller skjødesløs håndtering står for kundens regning.


KONFLIKTLØSNING:

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt over. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.

Uforutsette avlysninger fra AKC side grunnet smitteutbrudd

Ved smitteutbrudd av smittsomme sykdommer blant våre ansatte på vårt kjøkken (f.eks covid-19) er AKC ikke erstatningspliktig ovenfor kunde om smitteutbruddet medfører at AKC ikke er i stand til å levere mat som avtalt med kunde.


FORCE MAJEURE

AKC kan ikke bære ansvar for forhold som ikke er eller kunne vært kontrollert på forhånd. Det kan ikke stilles erstatningskrav eller påberopes rabattering som følge av uforutsette hendelser og eventuelle problemer som måtte oppstå og forhindre produksjon, levering og lignende. Situasjoner som kan oppstå er f.eks trafikkrelaterte problemer, strømbrudd ved utendørs anlegg, tyveri av eiendom og lignende.


Asker kroen Catering AS håper din bestilling faller i smak og ønsker deg velkommen igjen også neste gang!